O prestixio da BBC cambaléase

Dossieres

Tendo enfadado á raíña e ao público, a BBC está lista para desfacerse de parte do seu persoal con grandes recortes de postos de traballo, na maior crise da cadea de renome internacional desde o conflito co Goberno por Iraq.

Coñecida pola súa excelencia xornalística, a corporación subvencionada polo público británico, aparentemente, pasou dunha crise a outra este ano, danando a confianza dos espectadores e a súa credibilidade. O 18 de outubro, o director xeral da compañía, Mark Thompson, anunciou os plans de recortar uns 2.500 empregos para afrontar éraa dixital e o distanciamento cos medios tradicionais.

O persoal e os gremios advertiron que esa medida terá como consecuencia unha caída na calidade da súa produción. O seu sitio web, bbc.co.uk/news, que di atraer uns 35 millóns de usuarios de todo o mundo por mes, tamén se verá afectado, segundo informes dos medios.

O resultado está facendo que se esborralle a moral e expondo interrogantes sobre a estratexia. "O clima é pésimo", dixo un traballador da cadea, que pediu non ser identificado. Pero non a todo o mundo convéncenlle os contos tráxicos.

A emisora, que non ten publicidade, domina a escena mediática británica, atraendo masivas audiencias ás súas principais canles de televisión e establecendo regularmente a axenda de noticias.

As súas estacións de radio representan máis do 50% do mercado en termos dos oíntes que as sintonizan, e o seu sitio web é un dos máis populares en Gran Bretaña. BBC World, a súa canle de noticias internacionais 24 horas, financiado comercialmente e que transmite en máis de 200 países, BBC World Service e World Service radio non se verán afectados directamente polos recortes. BBC Worldwide é o exportador de programas de televisión con maior éxito en Europa.

A analista de medios Claire Enders dixo que a BBC debería pedir perdón cando comete un erro, obrigada pola súa posición como emisora pública e a rigorosa atención que iso xera. "Todas estas cousas xóganse dun xeito moi público", agregou.

A querida tía irrelevante?

Para algúns, os problemas da BBC reflicten a súa loita por adaptarse a éraa dixital. Temendo a irrelevancia nun momento de tantas canles dixitais, a corporación -que está financiada por un imposto a todos os fogares que posúen televisión- lanzou unha nova serie de canles, estacións de radio e servizos interactivos para chegar a máis nichos de audiencia.

Os seus críticos sosteñen que esta campaña en pos do volume, os índices de audiencia e a participación do público deu lugar aos seus problemas máis recentes, incluíndo o fracaso coa raíña. Nesa ocasión, a BBC tivo que desculparse logo de emitir imaxes promocionais dun documental que indicaba por erro que a Raíña Isabel II abandonara unha sesión de fotos coa fotógrafa de celebridades Annie Leibovitz.

Iso sucedeu tras unha serie de recoñecementos sobre competencias arranxadas no marco de especiais de caridade, estacións de radio e a popular serie para nenos 'Blue Peter', que afectaron a confianza da audiencia cara á corporación, coñecida tamén cariñosamente como a "querida tía".

O escándalo xerou titulares condenatorios e vergoñosas desculpas ao aire. Steven Barnett, profesor de comunicacións da Universidade de Westminster, dixo a Reuters que a recente decepción da audiencia non era tan seria como a disputa pola cobertura de Iraq, pero podería ter consecuencias máis prexudiciais.

No 2003 ambas as partes chocaron a matar por unha nota da BBC que afirmaba que o goberno publicitara exageradamente información de intelixencia sobre armas iraquís prohibidas. Barnett dixo que ese era un choque "pasado" que maiormente atraía o apoio do público e da prensa.

O último escándalo corre o risco de alienar ao público e, o que é crucial, de perder o apoio da prensa escrita, que agora compite moito máis de cerca coa BBC por acaparar a audiencia en Internet.

Brecha no financiamento

Os recortes aos postos de traballo ocorrerán con este pano de fondo. Os sindicatos din que esperan unha redución de ata 2.800 empregos, con 500-600 procedentes da redacción, logo dun acordo co Goberno polos canones máis baixo do esperado a comezos deste ano.

Thompson dixo que a corporación enfróntase a unha caída no financiamento de 2.000 millóns de libras (4.000 millóns de dólares) no transcurso do período de seis anos e que esta debe volverse máis eficiente. Pero o persoal e os analistas temen que os recortes danen a calidade, especialmente a xornalística.

"Haberá menos tempo para o tipo de traballo no que a BBC foi tan espectacularmente exitosa, como 'Do noso propio correspondente'", dixo Barnett. "Saír á ruta, obter informes de xente real e lugares reais e descubrir que é o que realmente está pasando", agregou.

'Enders de Enders Analysis' dixo que pensaba que a mesma natureza pública do debate polas reducións aos postos de traballo tamén buscaba avergoñar ao Goberno polo acordo de taxas da licenza.

"Estou moito na BBC e é un escándalo ter xente con destacados títulos de Oxford e Cambridge que basicamente fan mandados, recollendo invitados e levándoos á redacción", afirmou. "(A BBC) é inmensamente afortunada, inmensamente previsora e o servizo de medios público máis exitoso do mundo en todas as súas zonas de actividade," concluíu.

EL MUNDO
KATE HOLTON (REUTERS)
LONDRES

Documentación