Prensa en EEUU: peche de cabeceiras, despedimentos e perdas multimillonarias

Dossieres

O país paradigma do xornalismo, Estados Unidos, está a sufrir a crise con virulencia. Nin sequera os grandes grupos se libraron dos seus efectos. The New York Times, Miami Herald, San Francisco Chronicle... son só algúns dos exemplos de rotativos en apuros.

Estímase que os ingresos publicitarios dos medios caeron en torno ó 25% nos últimos dous anos, unha cifra non moi superior á española. Pero este non é o único motivo, algúns grupos se enfrontan a grandes débedas, outros, sofren a competencia dos medios online.

A caída dos ingresos publicitarios non é a única razón que explica a situación actual dos diarios. A aparición dos medios online, fenómeno máis coñecido como ‘a crise de Internet', tamén influíu. Non obstante, cada medio ten as súas propias circunstancias.

No caso de The New York Times, a empresa enfróntase a unha débeda de case 1.000 millóns de dólares e a unha crise de liquidez, debido á caída dos ingresos por publicidade. Hai uns meses o grupo recibiu un empréstito de Carlos Slim e non repartiu dividendos entre os seus socios, cousa que non pasaba desde facía 40 anos. O seu último movemento foi a venda do seu edificio por 225 millóns de dólares, aínda que seguirán alí pagando un alugueiro de 2 millóns de dólares.

Dentro de McClatchy Corporation, propietaria dunha trintena de rotativos, elimináronse 1.600 postos de traballo, o 15% da masa laboral do grupo. No diario Miami Herald, propiedade do grupo, perderán o traballo 175 traballadores e eliminaranse 30 prazas vacantes. Ademais, reduciraselle o soldo ós que se queden, en concreto un 5% ós que gañen entre 25.000 e 50.000 dólares ó ano e un 10% ós que superen esta cifra. O motivo destes recortes é que a empresa quere reducir custos este ano de entre 100 e 110 millóns de dólares e é que ó peche de 2008 debía 2.040 millóns, a maior parte pola adquisición a cadea de periódicos Knight Ridder. De feito, o diario foi posto á venda, igual que The Chicago Sun-Times.

The San Francisco Chronicle tivo que recortar significativamente o seu cadro para sobrevivir, xa que a empresa acumula perdas desde a aparición das puntocom, perdas que non lograron resolver nin o éxito da súa versión online, SFGate, nin o aumento do seu prezo. O Seattle Post-Intelligence, que pertence ó mesmo grupo, Hearst, pechará a súa versión impresa a próxima semana e é posible que sobreviva a súa versión online. O diario Christian Science Monitor tamén se quedou só na súa versión online.

The Boston Globe, The Rocky e The Citizen tamén se enfrontan a perdas, pese a que non teñen débedas e pertencen a compañías solventes.

O diario Washington Post, un dos máis prestixiosos do país, experimentou unha baixada nos seus beneficios trimestrais debido a unha baixada do 21% nos ingresos publicitarios. O diario gañou 18,8 millóns de dólares no último trimestre fronte ós 82,9 millóns do mesmo período do ano anterior, cousa que provocou unha caída en bolsa das súas accións do 3%.

Pero hai máis: Media Xeral Inc, que pública diarios como Tampa Tribune e Richmond Times-Dispatch, entre outros, tamén anunciou que os seus ingresos caerán, polo que terán que conxelar salarios e suspender o pagamento de dividendos ata fin de ano. O grupo Gannet, editor de diarios como USA Today, anunciou o recorte do 10% do seu cadro e Los Angeles Times despediu a 75 traballadores.

The Star-Ledger é un máis que tivo que recortar cadro para sobrevivir. Algúns diarios téñeno aínda peor, pois pertencen a compañías que se declararon en bancarrota nos últimos meses como é o caso de The Star Tribune, The Philadelphia Inquirer e The New Haven Register.

A crise da prensa estadounidense veu motivada tanto polo recorte da publicidade, de en torno ó 25% nos últimos dous anos, como pola perda de circulación impresa que pasou dos 62 millóns de Hai dúas décadas ós 49 millóns actuais. Porén os lectores online medraron ata chegar ós case 75 millóns de estadounidenses. Desde Estados Unidos augúrase a desaparición da práctica totalidade da prensa local, quedando só en pé os grandes grupos. En España os medios están a comezar a sufrir as crise e a baixada da publicidade con consecuencias fatais para os cadros, ¿chegaremos á situación estadounidense?

PERIODISTA DIGITAL

Documentación