Denuncian os controvertidos ingresos publicitarios dos diarios polos anuncios de contactos

"Brasileiras. Morbosas. Guapísimas. 100. Apartamento luxoso. Hoteis. Permanentemente". Cada día, os periódicos ofrecen tres ou catro páxinas completas deste tipo de anuncios por palabras, unha polémica fonte de ingresos á que só renunciaron, entre os diarios nacionais, 20 Minutos, Público e La Gaceta dos Negocios.
E non se trata dunha recadación desdeñable. Como mostra, as tarifas do diario El País na súa edición Madrid.

Para a sección "adultos", pídese un mínimo de tres palabras. Cada unha cóbrase a 1,25 euros máis IVE entre semana, e o domingo, 1,50 máis IVE. Así, o anuncio "Eslava, madurita, viciosa", aparecido onte en El País, e ao que hai que engadir o número de teléfono, que conta como palabra, supuxo para ese diario 5,8 euros.

Unha cantidade que aumenta ao engadir máis palabras ou imaxes, e que hai que multiplicar polos perto de 800 anuncios de prostitución que pode conter habitualmente un medio como El País ou El Mundo.

Un informe aprobado no 2007 pola comisión Mixta dos Dereitos da Muller e da Igualdade de Oportunidades do Congreso dos Deputados cifra en torno aos 5 millóns de euros os ingresos anuais de El País pola publicidade de prostitución.

Ademais calculou a media diaria de anuncios de contactos no encabezamento de Prisa en 702; no Mundo, 672; en ABC, 225; e na Razón, 91.

Este mesmo informe parlamentario lembra que a prostitución é o segundo negocio global máis lucrativo, por riba do tráfico de drogas, e só despois do tráfico de armas.

Unha actividade que xera entre 5 e 7 billóns de dólares e que mobiliza a unhas 4 millóns de persoas, a maioría mulleres e nenas obxecto de compra e venda para ser utilizadas como prostitutas.

Para Yolanda Barcina, presidenta da Federación de Mulleres Progresistas, trátase dunha contradición que os mesmos periódicos que defenden os dereitos humanos e que nunca prestarían as súas páxinas para promocionar as mafias do narcotráfico ou o tráfico de armas, si permitan a promoción da trata de persoas.

"Para as mafias este tipo de anuncios son moi cómodos, porque lles ofrecen completa impunidade", sinalou Barcina, quen subliñou que a prensa "é cómplice, por diñeiro, das mafias explotadoras de mulleres".

A FSM lanzou unha campaña o ano pasado para sensibilizar aos periódicos sobre este asunto, enviando cartas a 50 directores de diarios, e presentando 1.500 firmas diante da Asociación da Prensa de Madrid.

Segundo Barcina, non obtiveron resposta de ningún gran medio, aínda que un diario local de Murcia e o Diario de Burgos renunciaron a este tipo de ingresos.

A cruzada de Fernández de la Vega

A controversia volveu á actualidade da man da vicepresidenta primeira do Goberno, María Teresa Fernández de la Vega, que converteu nunha cruzada persoal a eliminación dos anuncios de contactos dos diarios.

De la Vega está insistindo nos últimos días aos grandes editores de medios de comunicación, a quen expuxo o asunto na reunión que tiveron en Moncloa con José Luis Rodríguez Zapatero e que desvelou O Confidencial.

A presión da vicepresidenta chegou ao consello de algún dos máis importantes grupos editoriais, que se expuxeron eliminar as imaxes eróticas dos anuncios para atenuar o seu impacto negativo.

Aínda que, tras analizar os zumentos ingresos que proporciona, descartaron prescindir desta publicidade.

Proba da incomodidade que suscita este asunto é que, ao ser consultado, El País afirmou que non fai comentarios sobre os anuncios de prostitución, mentres que o grupo Vocento, e os diarios La Razón e Público non responderon ás chamadas deste diario.

A crise económica converteuse nun bo protexo para a continuidade deste tipo de anuncios. En palabras de Juan Luis Cebrián, conselleiro delegado do grupo Prisa, as vendas de publicidade xa baixaron entre un 30 e un 40%, ao que hai que engadir o descenso de difusión.

De acordo cos datos de OJD, entre setembro de 2007 e setembro de 2008, diarios como O Mundo e El País viron caer súas vendas. En concreto, o xornal de Pedro J. Ramírez retrocedeu case 17.000 exemplares, e o rotativo de Prisa, 8.558.

ALBERTO MENDOZA
EL CONFIDENCIAL