Economía alerta de que Sogecable podería chegar a "asumir unha condición de monopolista" sobre os dereitos de fútbol

O Servizo de Defensa da Competencia (SDC) decidiu remitir ó Tribunal de Defensa da Competencia a solicitude presentada por Sogecable pola que solicitaba a toma de control exclusivo da sociedade Audiovisual Sport, xestora dos dereitos da Liga e Copa do Rei de Fútbol, ó apreciar que, de aprobarse, suporía que Sogecable "asumiría a condición de monopolista" de Audiovisual Sport na revenda dos dereitos futbolísticos para a súa explotación en televisión de pagamento e sistema de pagamento por visión.
O organismo, dependente do Ministerio de Economía, propón ademais non levantar a petición de Sogecable, filial do Grupo Prisa, tal e como a compañía solicitara.

O SDC remiten ó Tribunal, máximo regulador da competencia en España, un informe no que percibe que o resultado da petición de Sogecable entrañaría "a adquisición en exclusiva do negocio de explotación dos torneos" e, polo tanto, un "reforzo da súa posición no mercado de revenda de dereitos, cun impacto relevante na situación de competencia".

Así mesmo, o SDC formúlase a posibilidade dunha xestión conxunta con Mediapro da compañía, despois da adquisición por parte da produtora dos dereitos de clubs de fútbol como o Barcelona, Valencia, Real Madrid ou Sevilla, estes últimos, despois dos acordos para a reconstitución da sociedade.

Decisións estratéxicas

En xullo do 2006, Televisión de Catalunya vendeu a súa participación en Audiovisual Sport, do 20% do capital, á produtora Mediapro, propietaria de La Sexta. Así mesmo, Sogecable cedeulle outro 5% adicional.

Con esta operación, a filial de Prisa reduciu a súa participación na firma do 80 ó 75%, pero acordou unha serie de modificacións no goberno da sociedade que lle permiten adoptar decisións estratéxicas.

Dereitos dos clubs

A sociedade foi creada para a explotación das retransmisións de fútbol en España, dado que para a emisión dun partido é necesario que un mesmo operador teña os dereitos dos clubs que se enfrontan, dereitos que negocia cada club individualmente coas empresas interesadas.

O mes pasado de outubro, Mediapro pechou senllos acordos co Sevilla F.C., e en novembro co Real Madrid, por un importe de 1.100 millóns de euros durante sete tempadas.

A duración dos contratos é outro dos aspectos que cuestiona o SDC, que cita un informe da Comisión do Mercado das Telecomunicacións (CMT) que considera vulnerada a terceira condición dos acordos do Consello de Ministros do 2002 polos que se autorizaba a fusión de Vía Digital e Canal Satélite Digital, ó superar algúns contratos de cesión de dereitos, caso do club madridista, os cinco anos de duración.

Acordo entre Sogecable e Mediapro

O acordo de xullo entre Sogecable e Mediapro para o reparto accionarial en Audiovisual Sport foi obxecto de oito recursos presentados ante o Tribunal Supremo por distintos competidores, se ben o Alto Tribunal desestimou todas as demandas presentadas.

En virtude deste acordo, Mediapro cedeu a La Sexta, da que é accionista, a retransmisión do partido de Liga dos sábados, e Sogecable explota un encontro os domingos en televisión de pagamento (Canal +) e en formato de 'pagamento por visión', mediante a plataforma Dixital +.

Tamén ofrecen os encontros de 'taquilla', a televisión sobre ADSL de Telefónica (Imagenio) e diversos operadores de cable (ONO e outros).

É no mercado de pagamento no que o SDC aprecia os maiores obstáculos á competencia, xa que, segundo estima, "ningún operador posúe posición dominante no mercado en aberto". En cambio, no mercado de abonados e no de "pinchazos" de pagamento por visión, a posición de Sogecable rolda o 80-90% do mercado español, segundo o SDC.

"Vantaxe competitiva"

Para este mercado, o Servizo considera que a adquisición de contidos en exclusiva "proporciona unha vantaxe competitiva significativa" e alude ó "papel determinante" do fútbol neste sentido, motivo polo que se adoptaron as limitacións á 'fusión dixital'.

A consecuencia da operación, segundo o regulador, Sogecable "asumiría a condición de monopolista" na revenda dos dereitos futbolísticos para a súa explotación en pagamento e PPV. Por iso, conclúe o Servizo, "estímase precisa unha análise en profundidade da operación", para "valorar os seus efectos no marco do control de concentracións, e para descartar que, como consecuencia da mesma, se poida obstaculizar o mantemento da competencia efectiva nos mercados considerados, en particular, no de televisión de pagamento e PPV".

Por último, sinala que esta conclusión é "consistente" coa da CMT, que, no seu informe sobre a operación notificada, sinala que "a operación de concentración notificada entre Sogecable e AVS supón un reforzo da súa posición no mercado de revenda de dereitos de retransmisión cun impacto relevante na situación de competencia no mercado da televisión de pagamento".

MADRID
ESTRELLA DIGITAL / EFE