Estados Unidos crea unha televisión pública para a audiencia hispana

Os 30 millóns de hispanos que viven en Estados Unidos pronto terán unha canle máis no seu mando a distancia que aspira a sacalos do telelixo.
Ata agora, a oferta de televisión en español non brillou precisamente pola súa calidade: información sensacionalista, concursos e culebróns foron o menú básico das tres canles xeneralistas que emiten en español e en aberto para a principal minoría do país.

Pero a canle V-me (lido Veme), que comezará as súas emisións a escala nacional o próximo 5 de marzo, parece apostar precisamente polo contrario. A través da recente creada produtora V-media Inc, e nunha inusual asociación entre empresas públicas, como a Educational Broadcasting Corporation, e privadas, como o grupo de inversión Baeza e a sinatura Syncom Funds, os contidos que ofrecerá V-me tratarán de emendar a carencia de programas de calidade que sofre o espectador hispano. "V-me ofrece entretemento intelixente para explorar os problemas e intereses que os latinos comparten cos estadounidenses e conectará ás diversas comunidades latinoamericanas do país", declarou nun comunicado Carmen DiRienzo, presidenta da cadea.

Actualidade informativa tratada co rigor que caracteriza a información das canles públicas estadounidenses (financiadas en parte por patrocinadores e doazóns privadas, pese á súa definición de públicos), programas educativos para nenos, historia, tecnoloxía ou decoración enfocada ó público hispano e películas latinoamericanas formarán o groso da oferta. Unha cuarta parte da programación será de produción propia, e o único culebrón, Nuestro barrio, non terá sexo e a súa finalidade será puramente educativa: ensinar ós latinos a moverse a través da burocracia estadounidense.

En V-me tamén se emitirán programas insignia da televisión pública PBS, como Wide Angle (documentais de actualidade) ou o clásico infantil Barrio Sésamo. Nun principio, a cadea emitirá as 24 horas e poderá verse a través de 18 canles públicas de cidades con altos índices de hispanos, como Nova York, Los Ángeles ou Miami, alcanzando así ó 60% deste público. O sinal poderase ver a través de cableoperadores ou por canles secundarias das televisións públicas nados da súa conversión á tecnoloxía dixital.

NOVA YORK
EL PAÍS
Bárbara Celis